Vi står för returfrakten vid reklamation. Kontakta oss på mejl kundtjanst@smyckendahls.se så skickar vi en returfraktsedel. Finns varan i lager skickar vi en ny så fort vi har mottagit varan och godkänt reklamationen. Om varan är slut hos oss kontaktar vi leverantören. Är varan slut även hos leverantören kontaktar vi dig för att lösa det på bästa sätt.

Vi följer givetvis Konsumentköplagen beträffande reklamationer:

• Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare. Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat. Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning. Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet. Inom två månader är alltid skälig tid. En reklamation ska göras senast två år från försäljningstillfället.