Ångerrätt

ÅNGERRÄTT – RETUR AV VARA

För att registrera en retur, vänligen använd vår returportal på följande länk: smyckendahls.se/returns
I returportalen ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress och ordernummer.

Du får sedan en QR-kod som du kan visa upp hos ett PostNord-ombud som sedan skriver ut en retursedel.

Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter att du registrerat returen skicka tillbaka produkterna till oss.

Observera att vi tar ut en avgift på 45 SEK för returfrakten som dras av från återbetalningen.

Vid byte är retur gratis, markera då ditt ordernummer med texten ”byte” och lägg en ny order.


OM DU VÄLJER EGET FRAKTSÄTT

Om du väljer att själv skicka tillbaka hela eller delar av din beställning står du själv för returportot. Tänk på att packa in paketet noggrant, du är ansvarig för transportrisken vid retur. Det innebär att du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av Posten. Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra. OBS: Vi löser inte ut ofullständigt frankerade returer.

Returadress:
Logistified Ecommerce Jewellery AB
Älgerumsvägen 39
383 32 Mönsterås

RETURVILLKOR

Du har full ångerrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vi accepterar enbart returer av varor som är oanvända. Du får givetvis prova smycket, men inte nyttja varan utöver det.  OBS! Örhängen från Studex och Blomdahl som levereras i sterila förpackningar får inte provas. Om sigillet brutits kan vi inte ta smycket i retur. Du får heller inte klippa bort lappar eller etiketter. Vid retur av vara som hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, det vill säga om varan är använd eller skadad, kan du bli ersättningsskyldig för den eventuella värdeminskning som uppstått.

OBS: Om det är något fel på varan så är det inte en retur utan en reklamation. Vi tar givetvis emot reklamationer även om du använt smycket. Se mer om REKLAMATIONER här.

Vi betalar tillbaka dina pengar utan dröjsmål. Observera att återbetalning görs först efter att vi tagit emot varan från dig, så skicka tillbaka varan så snart du ångrat ditt köp. Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köpet. Om du betalade med kort sätter vi tillbaka summan på samma kort. Betalade du via faktura och returnerar hela köpet så makuleras fakturan, om du väljer att skicka tillbaka delar av köpet justeras beloppet på fakturan.

Om du önskar byta till annan vara skickar du tillbaka den vara du inte vill ha till oss och lägger sedan en ny order på det du vill ha istället. Så fort vi fått ditt oönskade smycke i retur får du pengarna tillbaka för det.

UPPREPADE RETURER

Vi vill underlätta för att du som kund ska bli riktigt nöjd med ditt köp, och har därför ångerrätt i 14 dagar, från det att du mottagit ditt paket. Vi håller koll på antalet returer som våra kunder gör och upprepade returer utöver vad som är rimligt kan leda till att vi stänger ner kundens konto och att man inte kan fortsätta att handla.

ÅNGERRÄTTEN OMFATTAR INTE

• När du köper presentkort gäller inte ångerrätt, öppet köp eller bytesrätt.

• Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten. Om du ångrar ditt köp måste du hämta ut dina varor och därefter returnera dem till oss. Har du ett levererat paket som du inte hämtar ut, får du en påminnelse från Posten. Hämtar du inte ut ditt paket skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 kronor för att täcka våra omkostnader.

Returadress:
Logistified Ecommerce Jewellery AB
Älgerumsvägen 39
383 32 Mönsterås